Zadbane serce

0
114

Z roku na rok do kardiologów zgłasza się coraz większa liczba osób z problemami zdrowotnymi. Większość ludzi uskarża się na charakterystyczne piekące bóle za mostkiem, które trwają kilkanaście minut w trakcie wysiłku i ustępują po zaprzestaniu aktywności fizycznej. W większości przypadków są to tak zwane bóle dławicowe (wieńcowe). Dla specjalistów zajmujących się chorobami serca są dość proste w zdiagnozowaniu, bo dają kilka typowych symptomów. Dzięki temu z łatwością można je odróżnić od innych rodzajów bólu w klatce piersiowej.

Co może powodować ból w klatce piersiowej?

W tym miejscu należy wspomnieć, że dolegliwości bólowe w tym miejscu mogą być spowodowane również chorobami przewodu pokarmowego, układu oddechowego czy zwyrodnieniem kręgosłupa. Zwalczanie bólu może nastąpić za pomocą środków farmakologicznych, jednakże samo ich występowanie jest niezwykle niekomfortowe. Wobec tego należy zapobiegać tego typu schorzeniom póki jest na to czas. Im wcześniej wdroży się odpowiednie postępowanie tym większa szansa, ze serce będzie prawidłowo funkcjonować przez wiele lat. Zatem jak dbać o serce, by móc się cieszyć życiem jak najdłużej? Odpowiedź jest prosta, chociaż ciężko się do niej dostosować. Remedium na wszystkie problemy są prawidłowe nawyki żywieniowe i regularna aktywność fizyczna. Mało kto lubi codziennie ciężko ćwiczyć przez minimum pół godziny, a następnie jeść produkty pozbawione przetworzonych węglowodanów i tłuszczu. Niestety tylko takie zachowanie pozwala cieszyć się zdrowiem przez długi czas. Na samym początku swojej podróży związanej z zadbaniem o swoją dietę warto zapoznać się z informacjami zamieszczonymi w książkach przez wykwalifikowanych dietetyków. Na stronach będą omawiać różnorakie połączenia produktów, które są zalecane i przeciwwskazane. Można być niemal pewnym, że każdy profesjonalista odradzi pacjentom spożywanie nadmiernych ilości kotletów, frytek, chipsów i pączków, ponieważ składają się one z cukru, prostych węglowodanów i bardzo dużej ilości tłuszczu. To dzięki temu połączeniu smakołyki są tak bardzo popularne wśród dzieciaków i dorosłych. Zamiast faszerowania się tłuszczem warto wybierać świeże produkty pochodzenia naturalnego, które nie będą natychmiastowo się trawić, a przez to zaspokoją głód na bardzo dużo godzin.

Dieta to podstawa do zdrowego serca

Przykładem mogą być kasze, na przykład gryczana. Poza złożonymi węglowodanami zawiera w sobie mnóstwo mikroelementów sprzyjających zachowaniu zdrowia i witalności, a jednocześnie poprawieniu prawidłowych parametrów krwi. Istotne jest to, by nie łączyć jej z tłustymi sosami mięsnymi, które są naszą polską specjalnością. Danie jest bardzo smaczne i trafia do gustu wielu Polek i Polaków, jednakże niekoniecznie pozytywnie wpływa na sylwetkę oraz średnicę naczyń wieńcowych. Poza dobrze dobraną dietą ważne jest to, by codziennie poświęcić kilkadziesiąt minut na ruch fizyczny. Owszem, nie wszyscy muszą biegać i skakać, jednak każdy może pójść na spacer w umiarkowanym tempie. Dzięki temu codzienna dawka ćwiczeń nie okaże się tak trudnym celem do spełnienia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here